Jak pracować z klientami podczas sesji fotograficznej?
Jak pracować z klientami podczas sesji fotograficznej?

Jeśli Twoje doświadczenia w pracy z ludźmi jako fotograf/fotografka nie są jeszcze obszerne, być może mierzysz się z wieloma wątpliwościami. Wolisz fotografować naturę lub architekturę, zamiast zaprosić do studia modeli? Jeśli już nadarzy się taka okazja, zastanawiasz się, jak z nimi rozmawiać? Jak aranżować odpowiednie warunki, by sesja szła gładko? W tym wpisie podpowiemy Ci kilka wskazówek. Mamy nadzieję, że zainspirujemy Cię do śmielszego eksplorowania obszaru sesji fotograficznych z udziałem modeli.

Poznaj oczekiwania względem sesji fotograficznej

Drogą mailową dostajesz zapytanie dotyczące sesji. Inicjatywa jest teraz po Twojej stronie. Możesz odpisać na wiadomość, ale zdecydowanie lepiej będzie, gdy chwycisz za telefon. W rozmowie z potencjalnymi klientami zapytaj ich o to, jakich efektów oczekują, jak wygląda ich dyspozycyjność. Przekaż informacje, jak przygotować się do sesji, co powinni ze sobą zabrać. Ustalcie szczegóły odnośnie miejsca, tematyki oraz ceny. Pamiętaj, że klient może zupełnie nie wiedzieć, czego się spodziewać, Twoim zadaniem jest przeprowadzić go od pierwszej rozmowy do ostatniego wciśnięcia spustu migawki.

O czym rozmawiać z klientami podczas sesji zdjęciowej?

Praca fotografa to nie tylko tworzenie pięknych kadrów, ale również budowanie relacji z modelami. Ważne, abyś starała/starał się poznać swoich gości, prezentowała/prezentował przyjazną, otwartą postawę. O co możesz zapytać na początek?

  • Jak się dziś czujesz?
  • Jaki nastrój towarzyszy ci przed sesją?
  • Czym się zajmujesz?
  • Jak trafiłaś/trafiłeś na moją stronę/studio?

Prowadź za rękę

To oczywiście przenośnia, jednak jest ona jak najbardziej zasadna. Bardzo możliwe, że Twoi klienci biorą udział w sesji pierwszy raz w życiu. Mogą odczuwać wstyd, niepewność, stres lub po prostu nie wiedzieć, jak się zachować. Twoim zadaniem jest wszystko im wytłumaczyć i przekazać szczegółowe instrukcje. Dobrym pomysłem będzie przygotowanie sobie wcześniej przykładowych zdjęć, które uzmysłowią Twoim klientom, jaką pozę mają przyjąć albo do jakiego efektu ich prowadzisz. Dzięki temu modele poczują się pewniej – będą mieli konkretne zadanie do wykonania.

Kontroluj sytuację

W trakcie robienia zdjęć upewniaj się, że samopoczucie Twoich klientów jest nadal dobre. Zapytaj, czy nie potrzebują przerwy, czy chcieliby dodać coś od siebie do tworzonych przez Ciebie kadrów.
Tłumacz, co robisz, jaki masz pomysł na dane zdjęcie. Dzięki temu Twoi goście poczują się pewniej i będą wiedzieć, co się dzieje.

Spróbuj też robić zdjęcia wtedy, gdy na planie trwa moment przygotowań. To świetny sposób, by uchwycić naturalność i spontaniczność modeli. Takie zdjęcia często okazują się najciekawsze ze wszystkich!

Postaw na dekoracje najwyższej jakości

Podczas sesji fotograficznej najważniejsi są modele, jednak niebagatelną rolę odgrywają wszystkie niezbędne akcesoria – lampy, rekwizyty i tło fotograficzne. Jeśli plan zdjęciowy przygotujesz odpowiednio wcześniej, używając sprawdzonych i niezawodnych rekwizytów nic Cię nie zawiedzie, a modele będą mogli skupić się na swojej roli. Wybierając na przykład nasze tła fotograficzne możesz mieć pewność, że będą to produkty trwałe, łatwe w czyszczeniu i zupełnie matowe, czyli takie, jak potrzebujesz. Dodatkowo, posiadają nietuzinkową grafikę. Spróbuj wciągnąć swoich gości w zaaranżowany świat. Możesz do tego posłużyć się odpowiednią ścieżką dźwiękową.

Postaw się w sytuacji swoich klientów

Czy korzystałaś/korzystałeś ostatnio z usług innego fotografa? Wybranie się na sesję zdjęciową do kolegi po fachu da Ci świeże spojrzenie na to, z jakimi emocjami i ewentualnymi trudnościami mierzą się Twoi klienci. Na pewno łatwiej będzie Ci potem nawiązać z nimi więź porozumienia.

Podsumowanie

Zadaniem fotografa jest stworzyć sesję zdjęciową, która będzie miłym przeżyciem dla modeli i wspaniałą pamiątką. Ważne jest zachowanie otwartej postawy, która umożliwi zbudowanie przyjaznej relacji z klientami oraz przyjęcie od nich uwag i sugestii. Efektem współpracy będą piękne kadry i satysfakcja ich autora/autorki.

Wiadomościnfo@vinylland.pl Telefon 881 612 018

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl