Social media fotografa – jak kreować swój wizerunek?
Social media fotografa – jak kreować swój wizerunek?

Media społecznościowe mogą być dla fotografa nie tylko cennym źródłem inspiracji, ale i narzędziem budowania wizerunku/marki. Dobrze przemyślana strategia działań na tych platformach z kolei przełoży się na liczbę zleceń. Zatem co powinien publikować w social mediach fotograf i w jaki sposób? Poznaj dobre praktyki prowadzenia profili na najpopularniejszych portalach.

Instagram

Posiadanie konta na Instagramie jest właściwie obowiązkiem każdego twórcy, któremu zależy na rozwijaniu swojej działalności. Oto kilka zasad prowadzenia konta z sukcesem:

#1 Profesjonalizm i spójność

Zadbaj o to, by Twój profil przedstawiał tylko wyselekcjonowane, dobrane z namysłem fotografie. Nie warto zamieszczać na firmowym koncie zdjęć z życia prywatnego (np. tort urodzinowy córki czy pierścionek zaręczynowy). Niech profil będzie Twoją wizytówką i portfolio w jednym.

#2 Opisy pod zdjęciami

Nie zostawiaj pustego miejsca pod zdjęciami. Oczywiście, podstawową formą wypowiedzi fotografa jest obraz, ale Twoi odbiorcy z pewnością chętnie dowiedzą się, co dany post przedstawia. Opisz motyw główny sesji lub modela, przedstaw swoją wizję artystyczną lub po prostu zapytaj obserwatorów o ich opinie.

#3 Hashtagi

Pod każdym postem stosuj hashtagi. Są one niezwykle ważne z punktu widzenia algorytmów Instagrama, jak i użytkowników tego medium. Idealnie byłoby, gdybyś stworzyła/stworzył swój indywidualny hashtag będący mottem, Twoim znakiem rozpoznawczym.

#4 Opis profilu

Postaraj się stworzyć interesujący i krótki opis swojego profilu, czyli tekst, który będzie wyświetlał się pod zdjęciem profilowym. Opisz, czym się zajmujesz, jaka jest Twoja specjalność i np. kogo zapraszasz do współpracy.

#5 Instastories

To inna forma publikacji niż zwykły post. Krótkie filmiki lub pokaz slajdów publikowane na Instastories będą widoczne tylko przez 24h. Jeśli będziesz chciał/chciała utrwalić któryś materiał, zapisz go w wyróżnionych relacjach na swoim profilu. Na Instastories możesz publikować ujęcia z backstage’u lub swoje wypowiedzi kierowane do odbiorców. To świetna forma przyciągania ich uwagi i budowania swojego wizerunku.

#6 Regularność

Bardzo ważne, aby Twój profil zapełniał się treściami z dużą regularnością. W tym celu stwórz harmonogram publikacji w którym zaplanujesz poszczególne posty. Dzięki temu łatwiej będzie Ci utrzymać systematyczność i spójność profilu.

#7 Oznaczenia na zdjęciach

Jeśli podczas sesji używasz produktów lubianej przez Ciebie firmy lub współpracujesz z konkretną marką, oznacz ich profil na zdjęciu. Dzięki temu zwiększysz zasięg posta. Jeśli korzystasz z teł Vinylland, tym bardziej polecamy tę praktykę! Odwdzięczymy się aktywnością pod postem 😊

Facebook

Mimo, że zasięgi publikacji na Facebooku są coraz mniejsze, warto posiadać profil w tym medium. Zasady prowadzenia konta są podobne, jak w przypadku Instagrama – liczy się regularność, ciekawe treści i uzupełniony opis strony. Jednak warto mieć na uwadze, że rodzaj publikacji powinien być nieco inny: już nie tylko zdjęcia będą przemawiać do Twoich odbiorców. Poniżej znajdziesz kilka pomysłów na to, co zamieszczać na swoim profilu:

#1 Krótkie porady dla klientów

Możesz doradzić swoim obserwatorom np. jak przygotować się do sesji rodzinnej lub o czym warto pamiętać planując zdjęcia komunijne.

#2 Twoja praca od kuchni

Pokaż obserwatorom, jak wygląda praca: malowanie modelki, wybieranie zdjęć, przygotowywanie studia. Podziel się informacją, co oprócz samego tworzenia kadrów wchodzi w zakres Twoich obowiązków. Dzięki temu nie tylko zaciekawisz odbiorców, ale i uświadomisz w kwestii złożoności pracy, jaką wykonujesz.

#3 Ciekawostki

Możesz też od czasu do czasu opublikować jakąś ciekawostkę, np. z historii fotografii. Dzięki temu pozytywnie wpłyniesz na postrzeganie Twojej marki jako profesjonalnego fotografa.

#4 Efekty pracy

Creme de la crème czyli zdjęcia z sesji. To one najlepiej pokażą Twój kunszt, profesjonalizm i talent. Nie zapomnij jednak wcześniej zapytać modeli o zgodę na upublicznienie ich wizerunku.

#5 Pytania

Interakcje pod postami mocno wpływają na zasięgi kolejnych publikacji. Dlatego nie wahaj się od czasu do czasu po prostu zadać pytania swoim odbiorcom, poprosić o opinię. Np. w jakiej sesji najchętniej wzięłabyś/wziąłbyś udział?

LinkedIn

Jest to mniej oczywisty wybór jeśli chodzi o profile społecznościowe fotografów, jednak warto się nad nim zastanowić. Jeśli w swojej ofercie posiadasz usługi skierowane do klientów biznesowych (np. zdjęcia biznesowe), to aktywne prowadzenie konta na LinkedInie wydaje się być mądrym posunięciem. Pamiętaj, by skrupulatnie uzupełnić wszystkie informacje o sobie (swojej firmie), doświadczeniu, a następnie regularnie publikować treści. Pomysły na content możesz zaczerpnąć z listy dotyczącej Facebooka. Zapraszaj do swojej sieci nie tylko znajomych, ale i osoby, których profile Cię zainteresowały.


Podsumowanie

W dzisiejszym świecie rozwijanie biznesu, również fotograficznego, bez świadomego kreowania wizerunku marki jest niemal niemożliwe. Z pomocą w dotarciu z odpowiednią komunikacją do odbiorców przychodzą social media. Prowadzenie profili społecznościowych w przemyślany, mądry sposób może przysporzyć nie tylko sporo nowych zleceń od klientów, ale i propozycji współpracy od większych marek.

Wiadomościnfo@vinylland.pl Telefon 881 612 018

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl