Jak zwiększyć sprzedaż sesji na Boże Narodzenie?
Jak zwiększyć sprzedaż sesji na Boże Narodzenie?

Coraz większym powodzeniem cieszą się sesje świąteczne – rodzinne i dla par, dlatego też listopad i grudzień to gorący okres dla wszystkich fotografów. Jeśli masz jeszcze wolne terminy w grafiku i zastanawiasz się, jak trafić ze swoimi usługami do nowych klientów lub właśnie ruszasz z ofertą sesji fotograficznych na Boże Narodzenie, ten poradnik jest dla Ciebie. Przedstawiamy w nim 3 strategie, które pomogą Ci zwiększyć sprzedaż, a tym samym zyski z Twojej działalności. I nie są to płatne kampanie w social mediach czy przeglądarce Google, lecz działania, które sam/sama możesz wykonać za darmo!

Skonstruuj ofertę promocyjną, np. z okazji Black Friday

Pomyśl o swoich usługach jak o produkcie, który trzeba opakować w odpowiednie komunikaty, by zaczął się dobrze sprzedawać. Stwórz ofertę związaną z sesją świąteczną i podziel ją na pakiety, np. „Pakiet Mini”, „Pakiet Standard” i „Pakiet Premium”. W każdym z pakietów wypisz jego składowe, jednak powinny być one tak ułożone, aby najdroższy pakiet prezentował się najbardziej atrakcyjnie. W ramach usługi premium możesz zaoferować np. usługi wizażystki i/lub dobór odpowiedniej stylizacji i/lub pendrive w ozdobnym pudełeczku (oczywiście z logo Twojej firmy) z nagranymi zdjęciami itp.

Kolejnym krokiem będzie przedstawienie tej oferty w Twoich social mediach (w serii postów). Możesz też zaoferować rabat z okazji Black Friday, np. dla pierwszych 5 osób, które zostawią komentarz.

Wchodź w interakcje ze swoją społecznością

Im częściej i ciekawiej Twoja marka będzie prezentowana, tym większe szanse, że sprzedaż Twoich usług poszybuje do góry! Dlatego nie zaniedbuj swoich social mediów, publikuj regularnie, nie tylko chwaląc się efektami swoich sesji. To dobry przekaz, ale nie może dominować w komunikacji, zwłaszcza na Facebooku i LinkedInie. Spróbuj wejść w interakcje ze swoimi obserwatorami – pytaj o opinie, zadawaj pytania. Możesz np. pokazać dwa świąteczne tła fotograficzne i zapytać, które wybrać (które bardziej się podoba Twojej publiczności). Dzięki temu post zyska więcej reakcji, a tym samym – większy zasięg, Twoi odbiorcy poczują się zauważeni, a Ty zyskasz cenne dane (takie mini „badanie rynku”).

Napisz do byłych klientów lub znajomych, z którymi nie utrzymujesz stałego kontaktu

Najłatwiej sprzedawać swoje usługi osobom, które Cię już znają, mają pozytywne doświadczenia związane z Twoją marką. Jak to zrobić? Nagraj krótki filmik, w którym zapytasz, co u nich słychać zaprosisz do swojego studia, pokażesz tła fotograficzne świąteczne (koniecznie zobacz naszą ofertę teł do zdjęć na Boże Narodze) i zarazisz ich wyjątkową atmosferą Bożego Narodzenia. Pamiętaj, na tym etapie jeszcze nie sprzedawaj, nie mów o cenach – poczekaj na odzew. Gdy ten się pojawi, napisz do zainteresowanych i przedstaw ofertę z rabatem ograniczonym czasowo. Jeżeli ktoś odpowie "może kiedyś", zapytaj dokładnie kiedy i zaznacz, że tej oferty nie będziesz mógł/mogła powtórzyć, bo np. kończy się ona jutro o 12:00.

Zaprojektuj wyjątkowe doświadczenie

Twój klient będzie w stanie zapłacić więcej za usługę, jeżeli w zamian za daną kwotę dostanie nie tylko pakiet zdjęć, ale i niezapomniane doświadczenie. Zauroczony niezwykłą sesją będzie Cię chętnie polecać swoim znajomym. Jak zatem zorganizować czas w studiu, aby był on wyjątkowym wydarzeniem dla Twoich modeli? Dołóż wszelkich starań, aby komunikacja przed, w trakcie i po sesji przebiegała bez zarzutów. Udekoruj swoje studio świątecznymi akcesoriami, zadbaj o nastrój – muzykę, zapach. Każdy z tych elementów składa się na to, jak Twój klient będzie się czuł i jak zapamięta całe wydarzenie.

Więcej na ten temat znajdziesz w naszym wpisie: Jak pracować z klientami podczas sesji fotograficznej

Podsumowanie

Obok tradycyjnych działań marketingowych, warto osobiście zaangażować się w pozyskiwanie nowych zleceń na sesję. Jeżeli zrobisz to z głową, najbliższy sezon może okazać się bardzo udany! Pamiętaj więc o stałym kontakcie z byłymi klientami, o dopracowaniu swojej oferty oraz zaopatrzeniu się w odpowiednie akcesoria, które skuszą potencjalnych modeli do wzięcia udziału w sesji fotograficznej.

Wiadomościnfo@vinylland.pl Telefon 881 612 018

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl